donderdag 13 januari 2011

Zó Nederlands... Lauren

Ik heb een Nederlands paspoort, maar ik ben geen echte Nederlander.

Er is paar dinge dat ik raar vindt van Nederlanders. Één van die dingen zijn dat heel veel Nederlanders houden om afspraaken te maken. Er kan niets spontaans zijn want Nederlanders houden van hun agenda's en wat er in zit.

Ook met mijn familie die hier woonden, moeten ik altijd een afspraak maken voor dat ik kan komen. In Zuid-Afrika is dat heel anders. De deur staat altijd open voor iedereen die wilt komen.

En als je een koffie afspraak met iemand heeft, krijg je altijd maar één koekje daarbij. Ik vindt dit ook raar want in Zuid-Afrika, jouw eten kast staat ook open voor wie er daar zijn. Als je jouw koekje heeft opgegeten, dan is het tijd om naar huis te gaan.

Nederland is een interessant plekje met veel interessante kleine dingen waarvan ik moet leren.

Lauren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten