zondag 23 januari 2011

Als er niets om over te praten, er is muziek (door Kadri)



Muziek speelt een belangerijke rol in mijn daagselijks leven – ik luister er als ik wakker word, als ik naar school, toen in op school en toen ik thuis lopen. Waarschijnlijk ook als ik thuis ben in de avond. Bijna elke dag download ik nieuwe dingen (liedjes). Soms doe ik het niet voor weken, maar dit gebeurt niet waak. Meestal vind ik een ding van nieuwe of oude muziek die ik heb vergeten te luister naar elke dag. Vaak mijn vrienden stuur mij links naar nummers ze willen. Het gebeurt date en vriend een liedje maakt en stuurt me het bestand.

Het is moeilijk te beschrijven het sort muziek luister ik naar. Toen ik mijn iTunes-biblioteek open de lijst van artiesten wiens muziek ik heb is divers. Je kon verschillende muziekstijlen en artisten vinden. Alle nummers in mijn iTunes-biblioteek hebben hun eigen verhaal over hoe ze er gekomen zijn. Soms wil ik  dus maak er een greep, dat ik mezelf kon herinneren waar heb ik het liedje.

Voor dit weblog heb ik besloten on te schrijven over de willekeurige items in mijn iTunes. Ik zal een greep (op een liedje zonder te weten welk nummer het is) en dan praten over de artist en hoe en wat ik over hem weten.

De eerste track is door Bon Iver uit een album genoemnd “For Emma, Forever Ago”.

Bon Iver - Team 


Ik herinner me nog heel goed hoe deed ik voor het eerst hoeren over deze artiest. Ik was op plaats een vriend’s op een feestje en een van mijn vrienden waren erover te praten. Eigenlijk waren ze bespreken een andere artiest die vergelijbaar klonk hem. Toen ik ging naar huis ik onderzocht over deze artiest en gedownloaded zijn album “For Emma, Forever Ago”. “Team” is een van de minder opvallande degenen in het album, maar het album heef een aantal zeer mooie liefdesliedjes. Ze zijn over de verdriet. Misschien wel de beste zijn “Skinny Love”.

Bon Iver - Skinny Love



Het lied gaat over een kortdurende liefdesverhaal. Bon Iver genoemt het “skinny liefde”. Het verhaal van het lied is heel simpel maar de schoonheid van het lied is the manier waarop hij zingt. Hij zingt heel hartstochtelijk. Het is zeker een lied voor alle gebroken mensen.

(door Kadri)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten