zondag 16 januari 2011

Zo Nederland - Snoepjes!

Ik denk dat Nederland heeft sommige heel interessante snoepjes en specerijen. Ik denk dat traditionele snoepjes zijn heel simpel maar goed als kaneelstokjes, gevulde speculaas of dropjes. En wat is meer, ze hebben sommige goede kruiden en specerijen dat (ik denk) doen goed in redelijke hoeveelheden.
Ik denk dat sommige traditionele snoepjes als speculaas is een beetje gezonder dan normale snoepje omdat het verschillende specerijen als peper, kaneel, gember, kruidnagel, kardemom en nootmuskaat heeft. Nu ja, het is niet zo gezond heel suiker eten maar ik denk dat dit is gezonder dan chips, bijvoorbeeld.
Wat ik vindt ook leuk zijn de thee  - ik hou van Minty Morocco en Sterrenmunt. Ze hebben een unieke smaak dat is moeilijk in buitenland te vinden. Ik hou van drenken thees met zoethout omdat ze natuurlijke zoet zijn even minder suiker! 
Wat ik vind een beetje raar maar heel fantastisch is Speculoos pasta - heel lekkere dingen van België, koekjes in pot dat je kunt over brood eten. Mmm, en het heeft specerijen van speculaas koekjes - dat is gezond, of niet? :-)

Maar nu, natuurlijk, niet alles zoet in Nederland is zo gezond, als Stroopwafels; ja, het heeft veel suiker en heeft geen specerijen, maar... hoe kunt iemand klagen over hem???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten