maandag 31 januari 2011

Wat ben je bang vanaf?


Wat ben je meest bang vanaf? Spinnen, Slangen, donker, vliegen, of als ik – hoogten. Warom zijn we bang vanaf dinge of steden die niets ons doen? Sommige mensen denkt dat we in werkelijkheid zijn bang over iets anders of dat we hebben psychologische onbewuste probleemen. Ja, misschien is het so, maar dat denkt ik niet. Ik denkt dat het is een naturlische reactie over gevaarlijke voorwerpen, dieren of plaatsen. Dat onze instincten vertellen ons dat we bewust over bijvoorbeeld een groete spin moet zijn, om dat we moeten onszelf beschermen. Naturlijk zijn sommige mensen te bang over bijvoorbeeld kleine spinnen of donkere kamers, maar ik denkt dat deze is een eenvoudife overdrijving van een natuurlijk aangeboren instinct. Daarom denk ik dat het is in orde om te een betje bang zijn toen je een groet spin ziet of als ik; bang zijn wanneer je op een klif staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten