woensdag 26 januari 2011

Toeristische Tips: Zoete Amsterdam (part I)

Ja, wij weten, Albert Heijn (of AH) is de meest bekende bron die allemaal houden van voedsel te kopen. Het heeft alles: fruit, groenten, afwasmiddelen of speelgoed. Het is heel praktijk de boodschappen doen in een van de supermarkten, als AH, Vomar, Deka of Dirk, maar soms, je nodig hebt om iets fris, dat was niet commercieel gemaakt, te eten. Dus, ik wil een beetje 'tips' jullie geven :)

Okay, stroopwafel is de product nummer 1, he? Je moet (je moet) de vers gebakken stroopwafel proberen! Het is heel anders de vers gebakken stroopwafels te eten dan de stroopwafels van een supermarkt opeten. Er zijn twee plaatjes, dat ik weet, dat bakken veel lekkere (en misschien unieke?) stroopwafels.

- Albert Cuyp markt

Kirsten en Christian houden van stroop.
Misschien de populairste  plaats van de fans van stroopwafels. Er is een stalletje met een man dat stroopwafels bakt. Hij bakt de normale, 10cm stroopwafels, dat zijn heel mooi om als souvenir te kopen omdat ze zitten in een doosje met Delftse blauw decoraties. Maar stroopwafels als deze zijn verkoopt in alle bakkerijen.  De unieke punt van deze stalletje is de king-size stroopwafels da is 20 of 25cm breed? Het is ongelooflijk goed de heet stroop voelen in je mond, vooral in de winter. Een klein problemtje is misschien die is te groot en dus je kan het niet afmaken, maar excuses als deze zijn niet aanvaarden.

- Lanskroon 
Ik ben niet zeker, maar ik denk dat niet te veel mensen weten de stroopwafels van deze bakkerij. Het is een heel schattig plaatje en het hebt 3 soorten van stroopwafels! Zij hebben karamel, hopjes, en vijgen (!) stroopwafels. Deze koekjes lijken niet als andere stroopwafels met rimpels in de buitenkant, maar zijn glad met wat luchtbellen net als andere gebakken goederen. Ik probeerde de hopjes wafels en het was heel lekker en aardig :) Het was definitief verschillend omdat de koekje was niet taai maar knapperig, en ik denk dat volgende keer, ik zal vijgen wafel proberen~♪

Geen opmerkingen:

Een reactie posten