dinsdag 18 januari 2011

Fietsen en dieven - Karen

Gisteren heeft D voor ons vertellen hoe zij de vorige dag twee jongens gezien heeft toen ze een vrouw se damestas willen stelen. Ze hebben op een scooter snel dichtbij de vrouw gereden en haar damestas gegrepen, maar zij heeft sterk aan haar damestas gehouden. Het heeft plaatsgevonden dichtbij onze appartementen, wat mij bezorgd maken over mij veiligheid. Ik heb me altijd amuseren door te denken dat dieven in Amsterdam hun 'getaway' zullen maken op een fiets, maar nu moet ik me ook daarvoor denken van 'getaways' op scooters. Ik hoop het gebeurt niet vaak, want ik ben een echte lafaard voor deze soort gebeurtenissen. Misschien moet ik ook aan de lied 'Kung Fu Fighting' denk als ik iedere raar mensen op scooters zien. Wat denken jullie daar over? In vergelijking met mijn eigen stad, Kaapstad, is Amsterdam echt veilig. Kaapstad heeft hoge criminaliteitscijfers. In Kaapstad liepen vrouwen nooit met hun damestas in een hand, ze liepen altijd met hun damestasse over hun schouders als hun op straat zijn. In Kaapstad is daar ook veel inbraak bij huizen, dus hebben sommige huizen hoge muren en alarmtoestellen. Sommige huizen hebben ook groot honden, dus ben ik bang voor honden wat slechtaardig zijn. Als ik terugkeer na Kaapstad, zal de hoge muren en groot honden zeker raar wees voor mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten