zondag 23 januari 2011

Edward Sharpe and The Magnetic Zeros (door Kadri)


Een vriend van mij speelde een liedje voor mij en hij hoop dat ik hel leuk zal vinden. Hij had gelijk. Ik vond het vanaf het eerste moment op. Ik vroeg hem meteen wie is deze band zingen en mijn vriend begon te lachen. Hij zei dat hij stond te wachten voor mij om dat te vragen. Natuurlijk moest ik hum album te downloaden. Ik was verbaasd om te ontdekkenen dat ik alle nummers van dit album leuk vint. Het is een van deze speciale gevallen, wanneer het hele album is goed, niet alleen enkele nummers. Er zijn een paar nummers die meer bekende en misschien wel opvallen, maar dit betekent niet dat de rest niet goed zou zijn. “Home” zijn het meest waarschijnlijk meer bekend bij mensen dan de andere liedjes.



Dit nummer gebruiken het metafoor “thuis” te werwijzen naar de liefde. Het lied zegt:

“thuis, laat me thuis komen,
thuis is waar ik ook ben met je”

Dit verwijst naar een liefdesverhaal, dat is een belangerijk om een person al thuis. De woorden zijn om vergeving te vragen: het is alleen jij dat ik nodig heb om ergens thuis te laten voelen. Niet alleen is dit nummer mooi, de video is ook mooi. 


(door Kadri)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten