zondag 23 januari 2011

Magnetic Fields (door Kadri)



De tweede “random pick” die ik heb gemaakt is Magnetic Fields en hun lied “Love is Like a Bottle of Gin”. Om eerlijk te zijn, ik heb niet geluistered naar dit lied voor. Ik heb geluistered sommige van de andere liedjes van Magnetic Fields. Ik houd van de lied en ook van de video. Alle video’s van Magnetic Fields die ik heb gezien zijn in deze stijl. Ik denk dat de swarte en witte oude clips zijn erg mooi. Toen ik de video voor het liedje sag begon ik het leuk the vinden nog meer. Het lied is te vergelijken met een fles jenever.

Love is Like a Bottle of Gin



Ik herinneer me nog goed hoe ik hoorde over deze artiest. Afgelopen zomer toen ik op reis was in Azië ontmoette ik een jongen in Cambodja.  We zijn begonnen met een muziek bespreken. Hij vroeg mij wat voort sort muziek vind ik leuk. Ik noemde hem een aantal artisten ik heb onlangs geluistered. Een van deze artiesten was Edward Sharp and the Magnetic Zero. De jongen hoorde alleen het woord “magnetic” en dacht dat ik sprak over the Magnetic Fields. Toen ik thuis kwam uit Azië stuurde hij mij de naam van de band opniew en stelde dat ik download hun album “69 Love Songs”.  Dit album bestaat uit drie delen. Mijn favoriete nummer uit het derde deel van het album is Busby Berkeley Dreams.

MAGNETIC FIELDS-BUSBY BERKELEY DREAMS


Het lied gaat over een geheugen van een meisje. Het lied gaat:

“Ik moet vergeten je lang geleden
maar je bent in elke lied dat week ik”

Het verhaal van het lied is eenvoudig. Maar het was de titel van het lied dat me in de war voor een lange tijd. Ik keek op de naam Busby Berkeley van  Wikipedia en ontdenkte dat hij een zeer invloedrijke Hollywood-regisseur en muzikaal choreograaf was. Dit verklaart het lied en de video – in het liedje dansen ze als de choreografie van Busby Berkeley. Er zijn ook clips van Busby choreografie in de video. 

(door Kadri)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten