woensdag 26 januari 2011

De Cartel - Renzo

In deze ‘blog’ wil ik graag praten over een nieuwe televisie serie die ik ben gaan kijken: The Cartel of the Snitches. Het verhaal is gebaseerd op een boek dat gaat over drugkartels die aanwezig waren in Colombia gedurende de afgelopen dertig jaar. Om één of andere reden vind ik dit een erg interessant onderwerp en het verhaal achter de serie trekt mij erg aan. The show zit vol of acties, feestjes, achtervolgingen en een Latijns-Amerikaanse humor, wat ik erg vermakelijk vind. Zoals in de meeste Latijns-Amerikaanse tv-shows, is het erg dramatisch. Dit zorgt ervoor dat men zich kan identificeren met de personages. The verteller is waarschijnlijk het personage die ik het meest sympatiek vind, want hij is een van de weinige die vaste principles en waardes heeft en van zijn familie houdt. Hij wordt aardbei genoemd in de show, in Colombia wordt dat woord gebruikt om iemand te omschrijven die mooie kleren draagt en eruit ziet of hij veel geld heeft. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten