vrijdag 14 januari 2011

Weer - Karen

Ik komt uit een stad in Zuid-Afrika wat beroemd is voor de slechte winter: het regen veel daar en daar is veel wind. Maar het weer in mijn stad lijkt zoals een paradijs in vergelijking met het weer in Amsterdam. Ik heb mijn vrienden gezag: moet niet over het weer klagen, want in Amsterdam ben ik gelukkig als ik een keer per week de zon zag. In november en december heb ik Amsterdam veel koud gevonden: de temperatuur heeft van tijd tot tijd tot minus zeven of acht gedaald. De eerste tijd toen ik liep in minus acht heb ik bijna gehuild, want de dag was ook winderig. Daar was ook veel sneeuw. Nu is daar niet meer sneeuw, maar het regen veel. Ik kan niet wag tot dit mei of junie is, want dan is de weer een beetje gezelliger. Ik ben lief voor de zonlicht, en in Nederland zag ik de zon zo weinig! Ik was vorige jaar in Spanje, en daar heb je de mooiste weer. Misschien te warm tussen juni en september, maar nog steeds prachtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten