donderdag 27 januari 2011

Toeristische Tips: Zoete Amsterdam (part II)

Dit is de tweede deel van mijn zoete toeristische tips. Nou ja, laten we beginnen ;)

Toen vrienden van mijn kwamen op bezoeken, we moeten altijd een appeltaart eten. Het is gezegd dat dit is de beste appeltaart in Amsterdam!

 - Winkel 43
Appeltaart is een populaire Nederlandse toetje. Het lijkt heel simpel, maar wanneer je probeert twee verschillende appeltaartjes, je zie dat alle café's hebben een beetje verschillende recepten. Maar deze klein café op Noordermarkt heeft de beste echte Nederlandse Appeltaart. Wat ik vind leuk is dat het is zacht in de middel, maar een beetje krokant op de korst; het is zoet maar niet te zoet en de porties zijn voldoende groot. Bovendien, het komt met genoeg slagroom en dan... dan ben je gelukkig :) De café is niet alleen café maar ook een restaurant en als je wil, je kunt wat gerechten hebben met de lekkere toetje ;)


Volgende is niet een winkel, maar een typische Nederlandse smaak: Hopjes.
Het was genoemd achter de baron Hendrik Hop die hield van drinken koffie maar toen ze ziek gewerd, de dokter zei dat  hij kan niet meer koffie drinken. Dan hij heeft ze bakker Theodorus van Haaren een toetje met koffie smaak bestelt. Dus, met wel experimenten, de bakker heeft de kandij met koffie, karamel, boter, en room gemaakt. De baron hiled het veel en heeft die ze gasten te proberen gedaan en het gewerd meer populaire dat buitenlanders ook hebben het bestelt.
Ik zie die niet zo vaak maar soms, je kunt die vinden in Kruidvat en zo. Kandij is goed, maar ik liever eet hopjes vla.

Mmmm, lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten