zondag 23 januari 2011

demonstraties in Den Haag




Vrijdag bezochten 15.000 studenten de manifestatie in Den Haag en ik ben er ook geweest. De manifestatie is goed verlopen en ik find dat de meeste studenten heel vreedzaam waren. Maar de politie heeft gemeld dat bij het ministerie van Onderwiks 25 verdachten werden aangehouden. Een deel van de aangehouden jongeren maakt deel uit van de radicale groeperingen. Deze mensen zijn aangehouden op verdenking van geweldpleging en het niet voldoen aan bevel of vordering. Maar ik denk de politie was ook heel agressif omdat een vriend heeft flikken gezien die studenten geslagen hebben. Ik hoop dat verdere demonstraties vreedzaam zijn. 
Mark Rutte zei "respectvol kennis te nemen van de demonstraties en dat het kabinet natuurlijk luistert naar signalen uit de samenleving" (www.nu.nl).
Maar ik ben niet zeker  dat iets zal veranderen. Ik denk we moeten straks heel veel betalen voor de studies. Niet alleen in Holland maar inderdaad in vele landen in Europa.

Pia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten