donderdag 27 januari 2011

Rare Dingen in Nederland - Stephan

Bij het denken over dingen die ik vreemd vind aan Nederland, is het weer het erste wak ik te vermelden heb. Er is nauwelijks sneeuw in de winter en er is nauwelijks zon in de zomer. Darnaast is er de zeewind die nooit stopt en er voor zorgt dat je, het hele jaar je winterjas graagt...

Een ander raar ding is het eten, in het bijzonder de verscheidenheid van het beschikbare voedsel en de kwaliteit van het fruit en de groenten. Nederlanders lijken volmaakt gelukkig om elke dag het zelfde te eten. Sommige Nederlandse vrienden van mij hebben verteld dat hun moeder elke dag het zelfde heeft gekookt gedurende hun kindertijd. Variatie lijkt hier niet een prioriteit.

Het fruit en de groenten in de Nederlandse super-markt heeft geen geur en vaak geen smaak. Het fruit is perfect gevormed en de kleur is prachtig maar het heeft geen smaak. Maar de Nederlanders liken het niet erg te vinden. Er is een vreemd gebek aan natuur in Nederland, als je de zee niet mee rekent. Als, je naar een berg will, moet je naar Belgie gaan. Aangezien ik uit een land kom dat rijk is aan bergen, vind ik dit bizar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten