woensdag 26 januari 2011

Vergelijk: Nederlands en Duitsland: Het parlement VAN FINN


Onlangs ben ik weer naar mijn Nederlandse vriend geweest en wij hebben televisie gekeken: Pauw en Wittemann. Deze show vinden ik en mijn vriend heel leuk. Elke dag gaat het om het nieuwste uit de politiek. Als zij een keer een discussie in de Nederlandse Tweede Kamer laten zien, begon ik mijn vriend al soort van vragen te stellen. Twee dingen vond ik vooral verschillend tussen het Nederlandse en het Duitse parlement. In het achtergrond van het Nederlandse parlement geeft het bonte glas dingen, die zo uit kijken als eigentijdse kunstwerken. In die achtergrond van het Duitse parlement is er alleen hout een grise metal en plastiek te zien. De tweede ding was dat soms mensen in het Nederlandse parlement vrijetijdskleding hebben gedragen; ondenkbaar voor Duitsland waar iedereen pak aan hebt. Misschien zijn deze twee dingen een symbool dat Nederlands moderner is dan Duitsland en misschien ook dat het liberaler is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten