maandag 17 januari 2011

Honden - Karen

'Gisteren, heb ik een hond se uitwerpselen aan mijn fiets se banden gekregen', zei een boos vrouw aan mij vanmorgen. Ik glimlach simpatiek tegenover haar, want ik moet ook elke dag slechte dingen op de straten omzeilen. Ik vind het helemaal raar dat zoveel mensen niet na hun honden willen schoonmaak. Is dit een eigenschap van Amsterdammers, of is dit overal zo, want Nederlanders zijn so nauwkeurig met hun afval: alles mooi gesorteerd naar papier, glas of algemeen.Vorige week heb ik geluisterd naar een spraak door een man wat in de groen industrie werkt. Hij vertelde ons van de gevolgen van kunststof verbranding in Azie: de kunststof wat  in America  versamel is, word gestuurd naar Azie voor verbranding. Een van de gevolgen van de verbranding is dat veel mensen wat dichtbij wonen, hebben kanker gekregen. En de rook van de verbranding keer terug na America. Zo, mensen moeten leren om minder kunststof te gebruiken om de negatieve gevolgen te verminderen, want niemand profiteren als daar te veel gebruiken van kunststof is. Hij wilt ook dat meer mensen moeten werken in de groene industrie om werkloosheid te verminderen en de milieu te verbeter. Ik denk hij heeft slimme ideeen, en ek hoop dat meer mensen naar zijn boodschap kunnen luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten